Wednesday, May 5, 2010

Salahkah jika mukaku xcantik??

Selama ni aku tau aku bukanlah seorang yang cantik sgt,biasa2 je tapi aku still rasa aku ni comel,menawan n best..Aku rasa Allah dah jadikan aku sebaik2nya n aku sgt bersyukur..Aku happy dengan sape diri aku n aku melangkah tanpa sedikit pun rasa malu..cuma baru2 ni selepas pulang dr umrah,kulit mukaku menjadi sensitif apabila terkena cahaya matahari yang terik..akibatnya mukaku menjadi kering dan bertompok2 merahnya..mula2 aku rasa biasa2 je tapi penghinaan demi penghinaan telah membuatkan ku rasa sangat xpuas hati..antaranya ialah:


Scene 1:
Abang wan:Adik,adik baru lepas bertumbuk dengan sape muka abis bengkak2?
Aku:@#$%^&&*


Scene 2:
Aku:D-die jom gi jalan..adik bosanlah..
Kakak:Kalau aku jadi ko aku malu nk kuar umah..


T_T


Scene 3:
Aku:Ayah,adik nk kuar umah..
Ayah:Kat dalam laci bilik mama tu ada purdah..
Aku:@#$%^&


Scene 4:
Aku:Mama,muka adik ni teruk sgt ke?
Mama:Tak...Nnti lepas dah taruk ubat xdela orang takut sangat nk tgk muka adik..


T_T


Scene 5:
Aku:Alaa dh xsempat nk main basikal..dh petang sgt..
Kakak:Nasib baikla..Nnti kesian budak2 tu lintang pukang lari bila nmpak ko xleh nk main...



Scene 6:
Aku:Abang muka syg teruk ke?
Aizat:Haah teruk..




huhu...sesungguhnya aku mempunyai sebuah family yang kejam...xpandai langsung nak menjaga hatiku ini yang sensitif..


tunggulah pabila diriku kembali jelita!!!




ps:jangan salah sangka..mukaku xdela teruk sgt..tp familyku mmg pantang dapat peluang untuk menghina..

4 comments:

{syaz}{wani} said...

HAHAHA~~~~~~~
Cian kwn aku yg sorng ni...
xpe2...aku x ksh...yg penting kau syg aku...

Lizzie Yasmin said...

x tahan tue, bf pon ckp mcm tue.. mmg nk kne baling kasut,,. kalu i lar.. dlm situasi u... hehehe.. hope cpt smbuh..

Lizzie Yasmin said...
This comment has been removed by the author.
mashi said...

wani:ye aku syg ko..jangan tyme ko jumpe aku nnti ko pun sama naik sudahla..
lizzie:die mmg mcm tu..jujur gile n suke menyakat..andai kata muka sy teruk dia akan ckp teruk tp still syg lg..tp bila jumpa dia xkira sy sakai mcm mana pun,pakai teruk,muka x bermekap die xpernah kisah..rasa selesa sangat..