Sunday, July 25, 2010

Musim buah:Besynye balik kampung..

Aku merupakan antara student2 malang yang mempunyai kelas pada ari sabtu..Jatuhnya kelas aku pada hari sabtu membuatkan aku sangat malas untuk balik ke rumah atau kampung..dahla ari isnin pagi2 ada kelas..tapi semalam lain sikit..mama call:adik buah tengah banyak kat kampung ni..nak balik balikla.. katanya yang membuatkan aku berasa sgt teruja untuk pulang ke kampung halamanku..so tanpa pikir panjang dengan sehelai sepinggang selepas kuliah aku terus ambil monorel ke titiwangsa.aku ke kaunter bas bulan restu..mak aii panjangnya barisan..aku berpindah pulak ke kaunter metrobas pun ramai..damn..aku sangat xsuka beratur panjang..aku ke kaunter seterusnya..kaunter bas warna merah yang agak buruk2 sikit tapi xde org pun..aku pun terus beli..ape aku kisah bas buruk janji xpayah beratur...ternyata anggapan ku silap..rupanya bas yang aku ambil tu bas lompat2...patutla xramai org amik..perjalanan yang patutnya hanya mengambil masa 2 jam jadi 4 jam..dahla buruk bergegar2 bau asap..mabuknya aku tuhan jela yang tau..cis..pengajaran yang aku dapat pada hari itu ialah jika mahu bas yang selesa n cepat sampai rajin2la beratur..biar bersusah2 dahulu janji senang kemudiannya..
petang tu kami anak beranak turun padang untuk mendaya buah(istilah yang digunakan oleh wan aku untuk kait buah)

ayah n abang wan bertungkus lumus untuk mengutip rambutan..
langsat
kakak n trophynya(alasan xyah turun kutip buah) n wan yang bertindak selaku pengarah program..

aku(pinjam baju wan sbb xbwk baju) sedang mengasingkan buah sbg bahan untuk resipi baruku teh rambutan..telah terbukti sedap...
tyme bawak auni jalan2 sekitar kampung n meniti sungai pahang...
aku still rasa muka anak sedara aku lebih pada lelaki dari perempuan..tp xpe mamasu still rasa auni comel ye...
title of this photo given by my sis:minah indon rempit..
juz enjoy my kampung view..ignore the me in my grandmother's blouse at the centre will u?
atok n his precious buffalo...
kolam ikan kesayangan wan..pagi tadi ayah memancing dapat jelawat seekor lampam seekor..nyum nyum...

kalau ada sesape nmpak antara 2 kereta ini bagaikan dipandu oleh mat rempit yang baru dapat lesen kereta itu bermakna akulah yang memanduanya kerana pemandu lain dirumahku semuannya berhemah belaka..xlebih 80km/j pun..tension..slow sgt..
Buah-buah yang berjaya kami kutip..banyak...tribute to abg wan...kepada sepupu sepapatku yang xbalik lagi tu balikla cepat ye...rugi..mester ngan manggis tgh banyak ni...

Beruntungnyalah aku ada kampung yang best mcm ni...tapi aku rasa antara yang bestnya balik kampung ni sbb tok n wan aku sangat meraikan dan happy bila tengok kiteorg semua balik..yelakan tyme diorg masih ada ni jela kan kite kena hargai sepenuhnya..so next week kalau ada rezeki balik lagi..buah tgh banyakla katakan..hehe..
ciao..

ps:aku rasa ayat aku mengarut sangat..abaikan ye...

No comments: